Poruszanie się w niewłaściwym kierunku – opieka zdrowotna w ramach AHCA

4 maja amerykańska Izba Reprezentantów odrodziła republikańskie starania o wprowadzenie w życie ważnego ustawodawstwa dotyczącego opieki zdrowotnej, wprowadzając w wąskim zakresie amerykańską ustawę o opiece zdrowotnej (AHCA). Coraz większa liczba prac analitycznych, w tym ocena Biura Kongresu Budżetowego (CBO), dostarczona w dniu 2 maja br., Obrazuje ponury obraz wpływu AHCA na system opieki zdrowotnej. Analiza CBO pokazuje, że przepisy zmniejszyłyby liczbę osób objętych ochroną ubezpieczeniową o 23 miliony, jednocześnie zmniejszając zasięg lub zwiększając jego koszt o kolejne miliony. Uzyskane oszczędności budżetowe sfinansowałyby obniżki podatków, które nieproporcjonalnie wzrosłyby w przypadku rodzin o wysokich dochodach. Skutki te kontrastują z obietnicami prezydenta Donalda Trumpa, że ​​ustawodawstwo w zakresie opieki zdrowotnej obejmowałoby więcej osób, jednocześnie obniżając koszty dla rodzin.

AHCA zmieni system opieki zdrowotnej na pięć głównych sposobów. Dwa wpłynęłyby przede wszystkim na Medicaid. Ustawodawstwo znacznie ograniczyłoby wsparcie federalne dla państw, które rozszerzyły Medicaid na podstawie ustawy Affordable Care Act (ACA) o osoby, które osiągnęły dochód do 138% federalnego poziomu ubóstwa. AHCA nie tylko spowolniłoby ekspansję Medicaid ACA, ale także ograniczyłoby fundusze federalne, które państwa mogłyby otrzymać na zarejestrowanego Medicaida. Limit ten byłby corocznie aktualizowany na podstawie wskaźnika cen opieki zdrowotnej, który nie odzwierciedlałby dokładnie krajowych tendencji w zakresie kosztów lub tendencji zdrowotnych na osobę w jakimkolwiek konkretnym stanie, powodując znaczne zmniejszenie funduszy federalnych dla wielu państw, szczególnie w długim okresie. run.2

Pozostałe trzy główne przepisy miałyby przede wszystkim wpływ na prywatne ubezpieczenie. AHCA natychmiast uchyli wymóg ACA, że osoby, które nie kwalifikują się do określonych zwolnień, wykazują, że mają ubezpieczenie zdrowotne lub płacą karę. Umożliwiłoby to również uchylenie ulgi podatkowej i obniżki kosztów ACA dla osób nabywających ubezpieczenie na indywidualnym rynku ubezpieczeniowym. Subwencje te zostałyby zastąpione nowym ulgą podatkową, która byłaby ogólnie mniej hojna i że, w przeciwieństwie do dotacji ACA, nie dostosowałaby się do różnic w lokalnych kosztach pokrycia, nie w pełni dostosowałaby się do różnic w składkach w zależności od wieku, i nie różnią się w zależności od dochodu (z wyjątkiem stopniowego wycofywania przy wysokich poziomach dochodów). Wiele osób o niższych dochodach, osoby starsze i osoby żyjące na obszarach o wysokich kosztach otrzymają o wiele mniej pomocy, podczas gdy niektórzy ludzie o wyższych dochodach, osoby młodsze i osoby z obszarów o niskich kosztach otrzymają więcej pomocy.3

Wreszcie AHCA pozwoliłaby państwom na zniesienie wymogu ACA, aby plany indywidualne i małe grupy obejmowały podstawowy zestaw podstawowych świadczeń zdrowotnych i indywidualnych przepisów na rynku, które określają ubezpieczycieli z różnych składek na podstawie świadczeń zdrowotnych. status. Postanowienie dotyczące oceny społeczności AHCA miałoby dotyczyć tylko osób z niedawną luką w zakresie zasięgu, ale zarówno CBO, jak i wcześniejsza analiza Brookings Institution stwierdzały, że państwa mogą korzystać z takich zwolnień, aby rozwikłać ochronę społeczności na całym rynku, w tym dla osób bez luk w zasięgu.4

CBO szacuje, że połowa populacji USA mieszka w stanach, które przyjęłyby zrzeczenie się jednego lub obu przepisów, ale skutki rezygnacji z podstawowych świadczeń zdrowotnych mogłyby przejść w stan niewrażliwy. Zakaz ACA dotyczący limitów rocznych i całkowitych okresów ubezpieczenia oraz wymóg, zgodnie z którym plany pokrywają wydatki z kieszeni, mają zastosowanie tylko do usług uznanych za podstawowe świadczenia zdrowotne, w związku z tym, że definicja takich korzyści ulega zawężeniu, zakres tych wymagań jest ograniczony. Ludzie objęci indywidualnymi i małopartnerskimi planami rynkowymi w państwach, które zawężają definicję podstawowych świadczeń zdrowotnych, będą bezpośrednio dotknięci. Jednak znacznie większa populacja objęta planami dużych pracodawców może mieć wpływ na cały kraj, ponieważ takie plany mogą wykorzystywać definicję podstawowych świadczeń zdrowotnych dla każdego państwa dla celów tych przepisów.

CBO szacuje, że zmiany w polityce AHCA drastycznie i natychmiast zmniejszą ochronę ubezpieczeniową. Liczba osób objętych ubezpieczeniem spadłaby o 14 milionów w 2018 r., Głównie z powodu natychmiastowego uchylenia indywidualnego mandatu, a spadek wyniósłby 23 miliony w 2026 r., W związku z wejściem w życie innych przepisów. Osiemnaście procent populacji nieelastycznej byłoby nieubezpieczone w 2026 r., W przybliżeniu w takiej samej proporcji, jak w momencie uchwalenia ACA. CBO przewiduje, że o wiele więcej osób otrzyma mniej hojne relacje, szczególnie w stanach, które zawężają definicję podstawowych świadczeń zdrowotnych.

AHCA ograniczyłaby zarówno publiczne, jak i prywatne ubezpieczenie. Populacja objęta Medicaid spadłaby o 14 milionów, spadek odzwierciedlałby w dużej mierze oczekiwania CBO, że wiele stanów zaprzestanie ekspansji Medicaid i wpłynie na ogólny limit AHCA na wydatki na Medicaid za osobę dorosłą. Zmniejszenie liczby osób zapisanych na prywatne ubezpieczenie stanowiłyby pozyskanie 9 milionów osób, które straciłyby zasięg w ramach AHCA, odzwierciedlając efekt netto uchylenia indywidualnego mandatu, obniżki dotacji na pokrycie zakupów i inne zmiany. Straty te byłyby skoncentrowane wśród osób o niższych dochodach, chociaż wiele średnich dochodów ludzie również byliby dotknięci. Według CBO, około 1 na 6 dorosłych osób, których dochody nie przekraczają 200% federalnego poziomu ubóstwa, straciłoby zasięg do roku 2026, co jest odzwierciedleniem ostrych cięć w programach, które pomagają osobom o niskich dochodach uzyskać ochronę; około 1 na 22 dorosłych nieeleganckich o wyższych dochodach również straciłoby zasięg. W stanach, które zniosły rating społeczności, poważnie chorzy byliby szczególnie zagrożeni utratą zasięgu, ponieważ musieliby stawić czoła dramatycznie wyższym stawkom indywidualnym na rynku, czasami tak wysokim, że są funkcjonalnie równoważne z całkowitym zaprzeczeniem zasięgu. AHC Medicaid, zmniejszone subsydia na rynku indywidualnym i inne rezerwy mające wpływ na ochronę ubezpieczeniową przyniosłyby znaczne oszczędności federalne, na łączną kwotę 783 miliardów dolarów w ciągu 10 lat. Większość tych oszczędności sfinansowałaby uchylenie różnych podatków nałożonych przez ACA, w tym podatków od osób o wysokich dochodach i podatków od urządzeń medycznych, ubezpieczeń zdrowotnych i produktów farmaceutycznych, pozostawiając redukcję deficytu netto o zaledwie 119 miliardów dolarów w ciągu 10 lat. Zgodnie z wyliczeniami Centrum Budżetowego i Priorytetów Polityki, używając szacunków z Centrum Polityki Podatkowej Urban-Brookings, kiedy te obniżki podatków były w pełni skuteczne, około trzy czwarte ich świadczeń przypadłoby rodzinom o dochodach przekraczających 200 000 USD rocznie. Średnia roczna obniżka podatkowa wynosiłaby około 5 000 $ dla każdej rodziny w tej grupie i przekroczyłaby 50 000 $ dla rodzin o rocznych dochodach powyżej 1 miliona USD.
[hasła pokrewne: sklerotyzacja podchrzęstna, blimsien, spłycona lordoza lędźwiowa ]