Perspektywy reformy systemu opieki zdrowotnej w Senacie USA

Test reformy systemu opieki zdrowotnej w każdym kraju odbywa się wraz ze zmianą administracji krajowej. Dopiero gdy prezydent lub minister, który zainicjował reformę, a nowy reżim zakłada władzę, możemy ocenić trwałość jakiejkolwiek ustawy lub programu reform. Czy ci się to podoba, czy nie, teraz jest moment na Akt Przystępności Finansowej (ACA) w czasach prezydenta Donalda Trumpa. W nadchodzących miesiącach społeczeństwo USA zadecyduje za pośrednictwem Kongresu, które z reform prezydenta Baracka Obamy przetrwają, a które nie.
4 maja amerykańska Izba Reprezentantów, od 217 do 213 głosów, zatwierdziła Amerykańską Ustawę o Opiece Zdrowotnej (AHCA), ustawodawstwo sformułowane w celu dokonania daleko idących zmian w ACA i Medicaid.1 AHCA w dużej mierze zniweczyłoby Rozwój Medicaid przez ACA i subwencje na prywatne ubezpieczenie zdrowotne, restrukturyzacja finansowania Medicaid, pozwolenie rządom państwowym na rezygnację z popularnych reform rynku ubezpieczeń ACA i uchylenie podwyżek podatków ACA, wśród innych zmian. Biuro Budżetowe Kongresu (CBO), w swojej analizie ostatecznej ustawy Housea z 24 maja2, oszacowało, że jeśli zostanie wprowadzone w życie, spowoduje to utratę ubezpieczenia zdrowotnego przez 14 milionów Amerykanów do 2018 r. I 23 miliony do 2026 r., Co daje redukcję o 834 miliardów dolarów w latach 2017-2026 w federalnych wydatkach na fundusz Medicaid i 10-letniej redukcji deficytu w wysokości 119 mld USD.
Los ACA i AHCA spoczywają teraz w Senacie USA, gdzie perspektywy są niepewne. Prawie na pewno każde ustawodawstwo Senatu będzie znacznie różnić się od projektu ustawy. Chociaż senatorom może zająć miesiące i dłużej, aby wymyślić i przekazać rachunek, możliwe jest, że członkowie posuną się szybko lub nie znajdą żadnego kompromisu. Pod koniec maja przywódcy senaccy mają nadzieję na zatwierdzenie ustawy przez Senat przed sierpniową przerwą i przesłanie ostatecznego projektu Senatu do biur prezydenta do końca września.
Podobnie jak ich odpowiedniki w Izbie, przywódcy senackiej republiki ciężko pracują, aby opracować projekt ustawy wynegocjowanej jedynie wśród 52 członków GOP, nie angażując żadnego z 48 członków izby demokratycznej izby. Przywódca większości w Senacie Mitch McConnell (R-KY) przygotował siebie i 12 swoich białych kolegów do sformułowania planu – a następnie rozszerzył grupę po tym, jak został skrytykowany za brak równowagi płci.
Przywódcy zamierzają ominąć stojące komitety przy omawianiu swojego planu – senator Orrin Hatch (R-UT), przewodniczący Senackiej Komisji Finansowej, powiedział w dniu 9 maja: Nie sądzę, że przejdzie to przez komisje. 3 W 2009 Senat ds. Zdrowia, Edukacji, Pracy i Emerytur oraz Komitet Finansowy Senatu przeprowadziły liczne publiczne przesłuchania i miesięczne sesje marży przygotowujące ustawodawstwo, które stało się ACA, biorąc pod uwagę setki poprawek złożonych przez republikanów.
Podobnie jak w Izbie republikańscy senatorowie będą korzystać z procesu uzgadniania budżetu, aby zatwierdzić ich projekt ustawy, co pozwoli mu uzyskać 51 głosów i zablokuje obalenie głosów, które wymaga pokonania 60 głosów. Przepisy dotyczące pojednania ograniczają przepisy do kwestii mających wpływ na wpływy i wydatki federalne, zabraniające stosowania przepisów ubocznych związanych z budżetem federalnym oraz umieszczania ryzykownych wrażliwych politycznie przepisów zawartych w AHCA zatwierdzonej przez House, takich jak zdolność państw do zrzeczenia się rynku ubezpieczeń ACA reformy. Republikanie mogą stracić tylko dwa głosy od swoich 52 członków, w którym to przypadku wiceprezydent Mike Pence może oddać decydujący 51 głos; utrata trzech lub więcej blokowałaby przejście, gdyby zgodnie z oczekiwaniami wszyscy 48 Demokratów zjednoczyli się przeciwko planowi republikańskiemu. Również każdy projekt Senatu nie może zmniejszyć deficytu federalnego o mniej niż 119 miliardów w wersji House.
Uzyskanie co najmniej 50 republikańskich głosów wymaga poruszania się po ryzykownych zestawach polityk opracowanych przez Izbę. Dotyczą one m.in. Medicaid, zasad i dopłat do składek na rynku ubezpieczeń prywatnych, obniżek podatków, finansowania Planned Parenthood i aborcji. Są to podstawowe elementy łamigłówki ustawodawczej, którą przywódcy muszą wprowadzić, aby każdy rachunek mógł zostać przyjęty.
Dwadzieścia senackich republikanów reprezentuje państwa, które rozszerzyły swoje programy Medicaid, aby objąć wszystkie osoby o niskich dochodach, jak zezwala na to ACA, rozszerzenie, które AHCA znacznie by zniszczyło. CBO oszacowało, że 14 milionów Amerykanów straci Medicaid w ramach AHCA. Co więcej, AHCA zrewolucjonizowałaby finansowanie Medicaid poprzez ustanowienie ograniczonej płatności per capita na rzecz państw dla każdego zarejestrowanego indywidualnego lub blokowego dotacji, kończąc status Medicaid jako federalnego uprawnienia. CBO szacuje 10-letnie obniżki wydatków Medicaid AHCA na 834 miliardy dolarów. Choć nie posuwają się tak daleko jak plan Domu, republikańscy senatorowie badają podobne fundamentalne zmiany, przedstawione w propozycji zgłoszonej w marcu przez czterech Republikańskich gubernatorów zorganizowanych przez Johna Kasicha z Ohio.
Aby zadowolić konserwatystów z House Freedom Caucus, liderzy Housea zmienili AHCA, aby umożliwić państwom odstąpienie od popularnych reform rynku ubezpieczeń ACA, takich jak zakaz stosowania wcześniejszych wyłączeń warunkowych i limitów świadczeń na cały okres ich obowiązywania. Państwa mogłyby również wyeliminować • obniżyć 10-letnie podstawowe świadczenia zdrowotne ACA w sposób, który mógłby pogorszyć również ubezpieczenie sponsorowane przez pracodawców. AHCA pozwoliłaby towarzystwom ubezpieczeniowym wyceniać składki starszych autorów za pięciokrotną stawkę dla młodszych uczestników (ACA dopuszcza zmianę do 3: 1), mobilizując sprzeciw ze strony wyższych organizacji, takich jak AARP. Choć eksperci ds. Uzgodnień budżetowych kwestionują wykonalność tych zmian w ramach zasad Senatu, niektórzy senatorowie opowiadają się za pójściem dalej niż AHCA.